Pokémon Link! (EU) - NDS
Beskrivelse
Pokémon og puzzle har allerede vist sig at være en meget vellykket konstellation i en række forskellige titler til diverse Nintendo-enheder i løbet af det seneste årti. Nu har teamet bag Pokémon Colosseum og dets efterfølger til Nintendo GameCube fået æren af at berige genren med en nyskabelse i Nintendo DS-format, og det er desuden gjort med en overraskende og imponerende fornemmelse for æstetik og mekanik!
I begyndelsen kan dette spil forekomme skræmmende svært, for så vidt man ikke er vant til denne type spil, som Yoshi´s Cookie har været en af de seneste populære repræsentanter for. Spillet går hovedsagelig ud på at lære en ny måde at tænke i farver og bevægelser på, samt at etablere fuld mental kontrol over begge skærme på en gang.
Faktisk er det ikke helt hen i vejret at påstå, at denne spiloplevelse forener elementer fra både Tetris, Dr. Mario og Puyo Pop; alt sammen smagfuldt indvævet i en story, hvor Pokémon-universet møder Power Puff-pigerne i en meget Nintendo DS-typisk, forenklet grafisk stil. I spillet tages også udviklerne Genious Sonoritys forkærlighed for funk og jazz til et helt nyt niveau!
Det er helt enkelt op til dig selv, om du vil give op, straks du føler sig lidt skør i bolden, eller om du vil spille videre, til du er slet og ret besat…
I spillets Story Mode kan du kaste dig ud i forskellige slags puzzle-udfordringer på et konstant voksende kort – til tider med nogle ondsindede bosser (som viser deres ansigt til venstre for spillebanen for nu og da at blande sig i dit puzzle) og altid med en sød lille professorfyr, som giver dig hjælp og informationer, når du kommer ud på kortet efter tilstrækkelig mange nye fremskridt.
Så snart du har klikket på en bygning på kortet – for at give dig i kast med en ny omgang og se til hvordan de små Pokémon-”klodser” begynder at falde – gælder det om hurtigst muligt at komme i gang med at flytte de små selskabssyge filurer i forskellige retninger på den trykfølsomme skærm, for at organisere dem i mere eller mindre velmatchede kombinationer. Den visuelle oplevelse af det hele minder lidt om det klassiske brætspil Memory, dog med den forskel at alle ”brikker”, der ligger på samme vandrette række, som den du trækker i, følger med i samme retning; og at Pokémon-typen Ditto som sædvanlig kan tilpasse sin fysik, så den passer til hvilken som helst anden type.
Antallet af forskellige slags kombinationer, der giver point, ligger næsten udenfor den menneskelige fatteevne. Men én ting, der er til at forstå, er, at det er smartest at forberede så mange grupperinger som muligt af samme slags Pokémon-brikker, inden du lader en lille kvartet eller kvintet igangsætte en ny, såkaldt ”Trozei Chance”, hvor alle potentielle kombinationer, der i det øjeblik eksisterer på den trykfølsomme skærm, godkendes af spillet. Dette varer så længe, du fortsætter med at lave nye kombinationer, men holder ellers bare i nogle få sekunder.
Hard mode
Gennemfør Adventure mode for at lukke op for hard sværhedsgrad.
Forever mode
Gennemfør Adventure mode to gange.